Zdravotnické nakladatelství Galén

Na Popelce 3144/10a, 150 00 Praha 5, tel. 257 326 178, http://www.galen.cz


Urgentní medicína

obrázek jpeg (59kB) 

 


Vybrané hudební projekty

podporuje

 

 obrázek jpeg (667kB)


POSKYTOVANÉ SLEVY

karty ISIC, IYTC, ITIC,

ALIVE, STAFF CARD

SLEVA 10 %

 

obrázek gif (4kB)

 



 

 

Katalog - Detail knihy

obálka

Blues Alive 25

Autoři

Ondřej Bezr (1968)

Od roku 1989 přispíval do časopisu Rock Revue, později do magazínu Rock & Pop, v letech 1992-2002 byl jeho redaktorem. Nyní je redaktorem kulturní rubriky Lidových novin a šéfredaktorem kulturního magazínu UNI. Je dramaturgem mezinárodního festivalu Blues Alive v Šumperku. Publikoval mj. knižní rozhovory Vladimír Mišík - Byl jsem dobrej (čtyři vydání 1999-2021), Marek Brodský - Celý to mám v mlze (2003), To je hezký, ne? Rozhovor s Vlastimilem Třešňákem (2007) a Luboš Andršt - Ještě hraju ve stoje (2020). Byl mj. editorem knih …a to je blues (2010, s Michalem Šandou) a Fotografie, které hrají (2018).

 

Michal Bystrov (1979)

Novinář, muzikant, spisovatel, překladatel. Velkou část článků uveřejnil v Lidových novinách, Deníku, Reflexu a UNI. Další spolupráce: Hospodářské noviny, Český rozhlas, Aktuálně, Respekt, Reportér, Crossroads, Rock & Pop, Rock & All. Autorsky se prosadil knižní sérií Příběhy písní o historii starých zlidovělých skladeb (2009-2015). S Petrem Niklem vytvořil knížku básní pro děti Nech ten mech (2014). V roce 2020 vydal knižní rozhovor se zpěvákem Michalem Prokopem Ztráty a návraty a inicioval knihu a CD Dvanáct strun Karla Zicha.

 

Jindřich Oplt (1955)

Víc než pětadvacet let strávil za „volantem“ lokomotivy, v současnosti pracuje jako šéf obecně prospěšné společnosti zabývající se dopravou zdravotně postižených. S fotografováním seriózněji (byť jako samouk) začal někdy v polovině 90. let. Od roku 2007 provozuje vlastní web s hudebními aktualitami a hlavně vlastními fotografiemi, kterých tam je v posledních letech zhruba 25 000. Už přes deset let je jedním z nemnoha kmenových fotografů prestižního polského čtvrtletníku Twój Blues.

 

Michal Pařízek (1972)

Novinář a šéfredaktor magazínu Full Moon, člen promotérské skupiny Scrape Sound. Publikuje od roku 2002, jeho texty vycházely v médiích jako Aktualne.cz, Čilichili, Freemusic, Nedělní svět, Reflex, Týden, Uni a dalších, aktuálně vysílá také na stanicích Český rozhlas Vltava a Radio 1. Pro Full Moon magazín pracuje od jeho založení v roce 2010, od roku 2014 je jeho šéfredaktorem, působí také jako kurátor a dramaturg Full Moon Stage na Colours of Ostrava a dalších festivalech. Od roku 2020 spolupořádá festival Moody Moon Noize. V roce 2020 mu vyšla kniha Uprostřed příběhu, výběr z textů publikovaných ve Full Moon magazínu během deseti let jeho existence.

 

Ivan Prokop (1954)

Pracuje jako volný fotograf a výtvarník. Zabývá se především hudební a divadelní fotografií, je autorem či spoluautorem mnoha obalů audiovizuálních nosičů. V sedmdesátých a osmdesátých letech byl aktivistou Jazzové sekce Svazu hudebníků, v letech 1991-2005 pracoval na výtvarné a vydavatelské koncepci hudebního vydavatelství Bonton (později Sony BMG Music Entertainment). V současné době se kromě fotografie, výtvarných návrhů a realizace tiskovin zabývá také produkcí audiovizuálních nosičů, knih, výstav, koncertů a festivalů. Je kmenovým fotografem mezinárodního festivalu Blues Alive a patří do nejužšího okruhu spolupracovníků kulturního magazínu UNI.

 

Martin Siebert (1970)

Fotografií se zabývá od konce 80. let. Od roku 1990 prošel jako fotograf mnoha médii, od deníků přes týdeníky až po měsíčníky. Na jeho kontě je několik společných i samostatných výstav, fotografie najdete v knihách, na plakátech a obalech CD s převážně (ale nejenom) hudební tématikou. Je držitelem čestného uznání Czech Press Photo 2001. V letech 1995-2004 byl kmenovým fotografem mezinárodního festivalu Blues Alive. Od roku 2010 působí jako artdirektor a fotograf ve vlastním studiu v centru Prahy.

 

Jan Sobotka (1959)

Od roku 1990 publikoval v časopisu Rock & Pop, kde též působil v letech 1993-1995 v redakci, dále též v periodikách Harmonie, Folk & Country, Crossroads, UNI, Respekt, Reflex, MF Dnes, Lidové noviny a dalších, spolupracoval s Českým rozhlasem, Radiem Proglas a vydavatelstvím Bonton. Věnuje se především tradičnímu blues, folk revivalu a spřízněným hudebním oblastem, rovněž české lidové hudbě. Od osmdesátých let působí též jako hudebník, v posledních letech především ve sdružení Broken Harp. Od roku 1979 působí jako knihovník v Národní knihovně ČR, publikuje též v oboru dějin kartografie.

 

Milan Tesař (1975)

Od roku 1995 vedoucí hudební redakce Radia Proglas, pro které natočil mj. na tři tisíce rozhovorů s hudebníky různých žánrů. Jako hudební publicista přispívá pravidelně do kulturního magazínu UNI, měsíčníku Harmonie, Katolického týdeníku, na portál Brno - město hudby. Pravidelně spolupracuje s ČRo Jazz. Nepravidelná spolupráce s Českou televizí, Lidovými novinami aj. Člen a od roku 2020 vedoucí odborného panelu World Music Charts Europe. Autor knižního rozhovoru s houslistou Janem Hrubým Housle tečka Hrubý (2013). Odborný garant žánrových cen Anděl pro kategorie Folk a Jazz.

 

Tomáš Turek (1970)

Od roku 1990 byl fotografem na volné noze, jeho snímky se objevovaly např. v Melodii, Gramorevue, Rock Revue, Rock & Popu či The Prague Postu. Prošel mj. redakcemi Denního Telegrafu, ČTK a týdeníku Euro, nyní je obrazovým redaktorem týdeníku Hrot. Od roku 1998 je stálým fotografem mezinárodního festivalu Blues Alive v Šumperku. Zúčastnil se řady skupinových výstav, fotografiemi přispěl mj. do knih Wanastowi Vjecy - Divnoknížka a …a to je blues (Ondřej Bezr a Michal Šanda). Je autorem snímků do mnoha bookletů a promofotografií interpretů, jako jsou např. Circus Praha, Yo Yo Band, BSP, Wanastowi Vjecy, Toyen, Alice či Dorota B. B.

 

Vojtěch Turek (1993)

V roce 2011 absolvoval Střední průmyslovou školu sdělovací techniky. Fotografem festivalu Blues Alive je od roku 2009. Pracuje jako kameraman, zvukař a technik „na volné noze“ v televizním a filmovém průmyslu.



ZPĚT na detail knihy